Voksne

JoyMannsmøte | Kvinnetreffet |

Gå for misjon | Formiddagstreffet | Mandagskællæne

Kor- og sanggruppen Joy

JOY er et kor med fokus på sangglede, fellesskap og formidling av budskapet om Jesus. Vi synger først og fremst sanger innenfor gospelsjangeren, men varierer også med sanger fra andre sjangere.

Musikalsk jobber vi for et best mulig resultat, da filosofien er at jo bedre det låter, desto morsommere blir det! Vi synger på gudstjenester og møter både i Petrikirken og i andre menigheter. I tillegg har vi en egen konsert i slutten av hvert semester.

Vi har ingen opptaksprøver og alle er velkomne til å bli med. Vi øver på torsdager i oddetallsuker kl 19.15-21.30 i Petrikirken.

På øvelsene har vi med pianist, André Kristoffersen og bassist Ruben Handelsby. Koret ledes av Per Harald Vik-Haugen.

Du er hjertelig velkommen til å komme på en øvelse for å se om du vil være med videre 😊

Mannsmøte:

Mannsmøtet i Petrikirken består av menn fra ulike kirker og kirkesamfunn, ja, noen har bare Mannsmøtet som sin eneste kirkelige tilknytning. Vi kan derfor kalle oss ekte økumeniske! Vi møtes i kirkens Lillesal én gang i måneden, alltid på en torsdag kl. 18.00 og som regel hver tredje torsdag, men det hender vi må forskyve fram eller tilbake på grunn av bevegelige høytids- og andre fridager.

Vi har lagt vekt på en lett tone fordi terskelen inn til Mannsmøtet skal være lav, noe vi ser vi har lykkes med. Samtidig ønsker vi å være et tilbud der Guds kjærlighet og nåde kan gis ut uten forbehold. Derfor har vi alltid sang og andakt i tillegg til spennende temaer med et vidt emnevalg. Vi har hatt besøk av forskere, vitenskapsmenn, professorer, redaktører, prester, forfattere/kunstnere, fotballtrenere fra fjern og nær med emner som bl.a. «Tro og vitenskap – som ild og vann?», «Om konspirasjonsteorier og religiøs retorikk knyttet til Putin og Trump», fotballkvelder eller «kortreiste velsignelser». Alt knyttet sammen rundt og med en god bevertning og «gutteprat» rundt småbord.

Hos oss er det ingen aldersgrense.

Velkommen!

Kvinnetreffet:

Kvinnetreffet i Petrikirken består av kvinner fra ulike kirker og kirkesamfunn, ja, noen har bare Kvinnetreffet som sin eneste kirkelige tilknytning. Vi møtes i kirkens Lillesal én gang i måneden, alltid på en mandag kl. 18.00.

Vi ønsker å være et tilbud der Guds kjærlighet og nåde kan gis uten forbehold. Derfor har vi alltid gjester som synger, foredragsholdere og forkynnere. Alt knyttet sammen rundt og med en god bevertning og «dameprat» rundt småbord.

Se program for halvårsplan

Gå for misjon:

Vi møtes mandager kl. 11:00 og går en tur. De som ikke går hygger seg med strikketøy og prat. Kaffe kokes. Andakt/musikk.

• 24. april
  • 5. juni

Formiddagstreffet:

Èn tirsdag i måneden kl. 11:30 møtes vi for gode samtaler med underholdning som sang og kåseri, utlodning, andakt og god mat.

Mandagskællæne:

Vi møtes hver mandag kl. 11:00 til fellesskap, bønn og gode samtaler mens vi spiser matpakke. Åpent for alle og enhver til å bli med! Du er hjertelig velkommen fra hvilken som helst kirkesammenheng du tilhører.