Vår historie

Menigheten startet sin virksomhet i 1864 og ble en selvstendig menighet i 1894. Guds ånd har vært drivkraften i arbeidet helt siden starten for over 150 år siden.

Menigheten på Kjølberg ble til fordi noen hadde et sterkt behov av å gi videre det de hadde fått, til andre mennesker. De måtte fortelle det! De som startet på Kjølberg, var ikke mennesker av høy rang og posisjon, men mennesker som hadde fått en brann i hjertet; som hadde tatt i mot Jesus, kjent hans kjærlighet og livsforvandlende kraft, og ønsket å gi dette videre. Ikke minst ønsket de å gi budskapet om Jesus videre til barna og de unge.

Dette resulterte i at søndagsskolen var det første arbeidet man startet opp, og siden har arbeid for barn og unge stått sentralt i Petrikirken. En grunnpilar i menigheten.

I dag er Petrikirken en menighet med over 600 døpte medlemmer, i tillegg til en enorm kontaktflate gjennom aktiviteter for både små og store, og gjennom sin beliggenhet. Vi kjenner daglig på målet om å være et fyrtårn i nærmiljøet. Et varmt, inkluderende og Jesus-sentrert fellesskap, dit folk kan komme med hele seg.

Petrikirken vil gi det videre...

Sist oppdatert: 20.04.2023

Petrikirken